Chceme být partnerem ve všech životních situacích

„Premier centra, která řídím, nabízejí vybraným klientům banky veškeré služby – od běžných účtů, přes platební karty a finanční plánování až po investování volných peněz,“ vysvětluje ředitel ERSTE Premier České spořitelny Jiří Zelinka.

V České spořitelně pracujete jako ředitel ERSTE Premier. Co se za touto značkou skrývá a co máte ve své pozici na starosti?

Služby ERSTE Premier představují komplexní nadstandardní péči pro vybrané klienty banky a jejich rodinné příslušníky. Je to vlastně každodenní bankovnictví zahrnující běžné účty, prestižní platební karty, finanční plánování a poradenství při investování volných peněz. Současně klientům nabízíme financování bydlení nadstandardními hypotékami. Velké oblibě se těší i naše flexibilní a kdykoliv splatná Půjčka Premier.

Klienti mají k dispozici svého Premier bankéře a dnes již deset Premier center, která jsou vybavena pro maximální diskrétnost jednání a komfort klientů. Jde o služby pro náročné – jsou tedy určeny pro klienty, kteří mají v bance uložen minimálně milion korun nebo jejichž měsíční příjem je alespoň sto tisíc. Klienti se mohou kvalifikovat také vysokou hypotékou. Já osobně mám na starosti řízení tohoto obchodního modelu a distribuční sítě. Moje práce je velmi pestrá, zahrnuje každodenní sledování a řízení našich poboček, nastavování strategických iniciativ, prezentaci naší služby veřejnosti. Poměrně často také pomáhám klientům při řešení obtížných situací. Na tyto úkoly naštěstí nejsem sám, k dispozici mám skvělý tým regionálních ředitelů a manažerů samotných Premier center.

Odkdy Česká spořitelna tuto službu nabízí a kolik klientů ji využívá?

Nedávno jsme oslavili třetí narozeniny. Začínali jsme se třemi pobočkami a relativně malou partou, která se snažila poskytovat co nejkvalitnější služby pro movité klienty. V současnosti máme téměř sto bankéřů a naše služby využívá 15 tisíc velmi spokojených klientů v celé České republice.

Zaměřujete se tedy na movitější klientelu. Jaký je rozdíl mezi službami, které poskytuje bankéř ERSTE Premier a privátní bankéř, respektive jiní bankovní poradci?

Tento rozdíl si určují sami klienti. S růstem příjmu a majetku totiž zpravidla roste jejich sofistikovanost a náročnost. Pokud chceme jako banka uspět, musí být bankéř pro klienta partnerem ve všech jeho životních situacích. Premier bankéři se zaměřují hlavně na vyšší management, majitele firem a samostatné podnikatele, tedy na osoby, které mají zpravidla velmi vysoký životní standard. Ten jim naše služba zpříjemňuje a zjednodušuje.

Privátní bankovnictví poskytujeme klientům minimálně od deseti milionů korun pod samostatnou značkou Erste Private Banking. Jde o službu téměř výhradně zaměřenou na zhodnocování majetku klientů. Privátní bankéř se stará nejvýše o stovku klientů a v oblasti investování je opravdu expert. Denně sleduje dění na trzích a spolu s manažery portfolií je každému ze svých zákazníků kdykoliv k dispozici. To je nutné zejména u individuální správy majetku, kterou poskytujeme právě a jen v Erste Private Banking.

V čem je služba ERSTE Premier nadstandardní? Co získávají její klienti navíc třeba ve srovnání právě se službami konkurenční privátní banky?

Nadstandardní je zejména přístup ke klientům a úroveň Premier bankéřů, kteří dokážou řešit komplexní bankovní požadavky svých zákazníků. Nabízíme jim atraktivní investiční příležitosti, stejně často ale řešíme, jak financovat jejich potřeby. Hypotéka Premier nebo Úvěr Premier přitom vycházejí plně vstříc specifickým potřebám náročných klientů.

Kombinace nadstandardních bankovních služeb ERSTE Premier a privátního bankovnictví Erste Private Banking patří k tomu nejlepšímu na našem trhu, a nejspíš právě proto patříme k lídrům v ČR.

Co klientům nabízíte v oblasti investic? Jaké přístupy uplatňujete při investování? Liší se nějak vaše nabídka od konkurence?

V privátním bankovnictví je nosným produktem individuální správa aktiv klientů. V těchto řízených portfoliích spravujeme majetek našich nejvýznamnějších zákazníků. Při opravdu konzervativním přístupu, který odpovídá jejich požadavkům, dosahujeme nadstandardních výnosů. V posledních letech je značně oblíbená i strategie absolutního výnosu, kterou nabízíme formou speciálních fondů i vlastní správy aktiv. Od konkurence se lišíme hlavně místní expertizou, která je pro korunové investory klíčová. Patříme k největším hráčům na českém finančním trhu, proto je naše nabídka komplexnější než u řady konkurentů.

Co to je takzvané Expat centrum? Kolik jich existuje?

Expat centrum je součástí našeho největšího Premier centra v Paláci Rytířská a poskytuje služby cizincům již téměř 10 let. Se vznikem služby ERSTE Premier, která je od počátku určena i pro anglicky hovořící klienty, jsme vlastně rozšířili služby pro expaty po celé ČR. V každém ERSTE Premier centru dnes obsluhujeme vedle domácích klientů i zahraniční.

Jaké jsou další cíle ERSTE Premier? Hodláte jeho služby dál rozšiřovat?

Služby ERSTE Premier a Erste Private Banking mají klubový charakter, který budeme dál prohlubovat. V případě bankovních produktů chceme přinášet vždy to nejlepší za zajímavých podmínek. A musím přiznat, že mne osobně velmi inspiroval magazín Dámského investičního klubu, který si vždy rád prolistuji. Proto jsme se rozhodli, že také pro klienty ERSTE Premier vytvoříme magazín. Chceme v něm pravidelně přinášet informace o zajímavých produktech banky, ale hlavně inspiraci a nápady pro jejich volný čas a příjemný život.

Tento rozhovor je pro „investiční“ časopis, dovolte mi tedy ještě jednu otázku. Jak investujete své peníze vy? Spravujete je sám, nebo je svěřujete do rukou specialistů a preferujete službu investičního poradenství?

Volné prostředky investuji, a to jak jednorázově, tak pravidelně. V minulosti jsem příležitosti většinou sám vyhledával a následně investoval poměrně nevyváženě. Proto jsem nakonec rád využil možnost nechat si sestavit finanční plán svým bankéřem a podle něj jsem změnil skladbu svých investic. Zatím jsem s nimi zcela spokojen.


František Mašek, Hospodářské noviny

Pro členky klubu