Damsky Investicni Klub

Třetí narozeninová svíčka DIK ČS

  • Dámský investiční klub ČS nabízí svým členkám hlubší znalost investičního světa již tři roky
  • Tato edukativní činnost má svůj pozitivní vliv na nárůst počtu investorek
  • V roce 2010 se uskutečnila 3 odborně-společenská setkání, od vzniku klubu jich bylo 8

Své třetí narozeniny oslaví 15. února 2011 Dámský investiční klub České spořitelny. Zájem o investice přivedl od založení klubu mezi jeho členky již téměř 2 200 dam. Velká část z nich je zároveň klientkami České spořitelny. Novinkou, která se v rámci odborně-společenských setkání objevila poprvé více než před rokem, je dobročinný bazar. V roce 2010 pak mohly účastnice klubových akcí během něho zakoupit výrobky chráněných dílen či charitativních zařízení – zkušené i začínající investorky tak přispěly 17 tis. Kč na pomoc obětem povodní a stejnou částkou na fungování charit.

„Stálý nárůst členek nás utvrzuje v názoru, že založení klubu bylo dobrým krokem, neboť podobná možnost, získat hlubší znalost o investicích a současně potkat zajímavé dámy působící v různých oblastech života, na zdejším trhu chyběla,“ uvedla Romana Vlková, manažerka Dámského investičního klubu České spořitelny. „Těší nás i rostoucí zájem o klubové partnerství, během minulého roku se počet partnerů opět rozšířil,“ dodala Romana Vlková.

Mezi členky klubu patří manažerky, podnikatelky či novinářky z celé České republiky – 77 % z nich pochází z Čech, 20 % z Moravy a zbytek jsou členky mající zahraniční adresu. Téměř  80 % je v produktivním věku mezi 30 až 60 lety, nejpočetnější zastoupení má pak věková kategorie 30 až 39 let.

Z řad klientek České spořitelny je mezi členkami klubu již přes 700 investorek. Převažují stále ty konzervativní, nejčastěji investující do dluhopisů a dluhopisových fondů (čítají 54 % z celkového objemu jejich investic), dále do fondů peněžního trhu (24 %), akcií (20 %) a zhruba 2 % pak připadají na alternativní investice, např. nemovitostní trh. Téměř 20 % z nich investuje pravidelně.

Za dobu svého fungování připravil Dámský investiční klub osm odborně-společenských setkání – šest z nich se konalo v Praze a dvě v Brně. Celkem na nich přivítal více než 1 600 hostů. V roce 2010 se tří klubových akcí zúčastnilo téměř 500 hostů. Klub se také podílel na několika partnerských akcích a vydal celkem jedenáct čísel časopisu Lady In. V roce 2011 plánuje uspořádat opět dvě až tři větší akce a vydat čtyři čísla časopisu.

Mezi partnery klubu patří například v mediální oblasti časopis Harper’s Bazaar, dále Moravská asociace podnikatelek a manažerek či Hospodářská komora ČR. V rámci klubových setkání působily například společnosti Volvo Charouz, Zepter Cosmetics, Léčebné lázně Jáchymov, Jasmine Spa, Hotel Augustiniánský Dvůr, Planet Zen, Česká komorní filharmonie nebo Květinářství Evergreen. Své inzertní partnery má i časopis Lady In.

 

Pro další informace prosím kontaktujte Tiskové centrum Finanční skupiny České spořitelny:


Kristýna Havligerová     
Tisková mluvčí ČS  
 
E-mail: tiskove_centrum@csas.cz                                                       
Tel.:+ 420 731 647 004 

 

Česká spořitelna v číslech:
Přes 1,2 milionu klientů využívá přímé bankovnictví České spořitelny; 1. banka v ČR v objemu aktiv (891,8 mld. Kč, při výši zisku 8,5 mld. Kč)  3 hlavní kanály přímého bankovnictví – SERVIS 24 (Telefon, Internet a GSM); 4 hlavní skupiny klientů -  drobní klienti, malé a střední firmy, města a obce; a velké korporace; přes 5 milionu klientů - největší počet klientů v ČR;  klienti mají 6 možností, jak obsluhovat svůj účet: osobně v pobočce, prostřednictvím sběrného boxu, přes telefon, internet, bankomat, mobilní telefon; kterémukoli z klientů je k dispozici 21 poboček v ČR otevřených 7 dní v týdnu (celkem má ČS  664 poboček), protože klienti ČS nejsou vázáni k jediné pobočce; 11 dceřiných společností pokrývajících komplexně finanční potřeby klientů; 15 komerčních center pro klientelu malých a středních firem; 52 bankomatů v ČR pro nevidomé; více než 180 let tradice; 1 276 bankomatů; 10 761 profesionálních zaměstnanců. Údaje k 30. září 2010. Finanční ukazatele jsou konsolidované, vypočtené podle mezinárodních standardů pro finanční výkaznictví.

Česká spořitelna – Zodpovědný partner společnosti
Česká spořitelna udržuje a rozvíjí mecenášskou tradici, která stála u samého zrodu spořitelnictví před 180 lety. Podporuje charitativní neziskové společnosti a organizace, občanská sdružení, obecně prospěšné organizace, nadace a nadační fondy. V roce 2002 se stala zřizovatelem Nadace České spořitelny, jejímž účelem je podpora projektů v oblasti kultury, vzdělávání, vědy, veřejných a sociálních záležitostí, zdravotní péče, charity, komunálních aktivit, sportu a ekologie. Z prostředků nadace jsou finančními dary podporovány neziskové charitativní společnosti a sdružení, jako např. Charita Česká republika, Život 90, Sananim, Nadační fond Livie a Václava Klausových, Nadace VIA nebo Nadace Partnerství. Od roku 2005 zapojuje Česká spořitelna do charitativních aktivit svoje klienty v rámci věrnostního Bonus Programu, jehož prostřednictvím mohou klienti své body za platby kartou věnovat  na vybrané charitativní projekty. Od roku 2007 umožňuje Česká spořitelna všem svým zaměstnancům věnovat dva pracovní dny v roce na charitativní a obecně prospěšné účely. Svou společenskou zodpovědnost na finančním trhu prezentuje Česká spořitelna iniciativou politiky zodpovědného úvěrování. V lednu 2008 stála u zrodu Poradny při finanční tísni, nezávislé organizace, první svého druhu v ČR.  

Erste Group
Erste Group je s více než 50.000 zaměstnanci jedním z předních poskytovatelů finančních služeb v zemích střední a východní Evropy, poskytuje finanční služby 17,5 milionům klientů v 3 200 pobočkách v 8 zemích (v Rakousku, České republice, na Slovensku, v Rumunsku, Maďarsku, Chorvatsku, Srbsku, Ukrajině). K 30. září 2010 dosáhla bilanční suma skupiny Erste Group 206,5 mld. EUR, čistý zisk po menšinových podílech činil 736,8 mil. EUR a poměr nákladů k výnosům 48,7 %.

Pro členky klubu